Politik wang dalam PAS!

semalam, ketua dewan ulama PAS Datuk Mohd. Daud Iraqi membuat kenyataan bahawa perebutan kuasa dalam PAS semakin hangat apabila ada pihak yang sanggup memberikan ‘hadiah’ kepada perwakilan yang menyokong mereka. bukankah ini politik wang?

Hahahahaha. dua kali lima jek. bila kekuasaan menjadi rebutan, untuk mencapainya manusia sanggup melakukan apa saja! dan yang paling kelakar, ia dilakukan oleh pemimpin parti yang menggunakan ‘ISLAM’ dalam namanya. dan pemimpin seperti inilah selalunya mempergunakan ‘ISLAM’ dalam setiap perbuatan mereka.

buat pertama kali, kita lihat terdapat banyak pencalonan untuk jawatan-jawatan utama dalam parti ini. sebagai contoh, jawatan timbalan presiden akan memperlihatkan sekurang-kurangnya 4 calon bertanding iaitu penyandang, Nasharuddin, Husam, Ustaz Azizan dan Mat Sabu. kenapa berlaku sebegitu? kerana mereka nampak seolah-olah mereka akan memerintah negara selepas memenangi hati pengundi pada pru12 apabila berjaya menguasai negeri-negeri seperti selangor, kedah, pulau pinang dan (perak)! dan sindrom gila kuasa mula timbul dalam jiwa pemimpin sebegini.

kuasa dianggap punca kepada harta! dan mereka ini sanggup mengeluarkan ‘modal’ (baca: hadiah) untuk kemudian mendapat lebih banyak harta selepas mendapat kuasa. tidakkah ini sama bejatnya dengan pemimpin BN yang mereka hina dan cerca selama ni? bagi aku orang jahat memang hina tapi orang yang menghina orang jahat dan kemudian membuat kejahatan itu adalah lebih hina dari orang jahat! hahahha berbelitkan ayat aku?

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Politik wang dalam PAS!

  1. zorro says:

    PAS kelompok erdogan, lu tengokla sapa diorang punya mentor…ANWAR IBRAHIM AL-JUBURI…gelaran Al-Juburi tu…Mat Sabu bagi. Lagi besar diorang ngaku ulamak…maka lagi besarlah pangkat setan yang datang hasut. Kalau macam Nik Ajes tu…mau Gendral Setan datang, kalau Mat sabu mungki Leftenen Kolonel Setan…, kalau mcm Nizar tu…Prebet setan pun dah cair….Apapun 150% aku caya…diorang pun memang kaki rasuah…buat beli undi…PAS…Parti Ajaran Setan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s