Cerita

Semalam ada dua perkara yang menarik perhatian aku:
1) Bekas Mufti Perlis ditahan oleh JAIS atas tuduhan mengadakan ceramah tanpa tauliah JAIS. Isu ni memula nampak macam keliru. mana taknya. minggu lepas aku dengar, Dr MAZA nih nak dilantik (or dah dilantik) sebagai YDP YADIM (yayasan dakwah Islamiah Malaysia). lepas tu ada la plak beberapa NGO pertikaikan sampai antar memorandum kepada DYMM YDP Agong. Atas alasan Dr Maza mengamalkan Wahabbi dan menolak mazhab Syafie. yang ni aku tak nak komen la pasal aku nih tahap-tahap Jahil. Tapi apa yang berlaku semalam, ada beberapa kawan aku daripada parti pembangkang yang call dan tuduh ini adalah satu tindakan Kerajaan (persekutuan la). aku heran jugak, apsal Kerajaan Persekutuan nak tangkap mamat bekas mufti nih. Lepas tu aku terfikir, rupa-rupanya JAIS yang tangkap, JAIS kan bawah Kerajaan negeri Selangor. kemudian tiba-tiba lagi (baper banyak tiba-tiba daa…) Dr. Maza pegi ke Mahkamah, tapi dilepas tanpa sempat dibicarakan apa-apa. lepas tu, Pengarah JAIS pun buat kenyataan… YAB Perdana Menteri pun heran kenapa DR Maza nih kene tahan. aku??? lagi la heran!

2) 5 orang termasuk sorang ahli parlimen BN dan sorang bekas pegawai khas MB Selangor ditangkap SPRM. yang nih aku suka. walaupun menambah kecelaruan politik negara, tapi ianya memberikan kesan positif kepada imej SPRM yang membuktikan bahawa mereka tidak memilih bulu dalam melaksanakan amanah rakyat kepada mereka!!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

