Rasuah dan penyalahgunaan kuasa

dalam beberapa hari nih, kita terlihat SPRM bersungguh-sungguh membawa beberapa orang pemimpin/bekas pemimpin ke mahkamah atas tuduhan rasuah dan penyalahgunaan kuasa. Alhamdulillah, bagus kerja nih.
kemudian semalam Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) mengemukakan cadangan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan polis untuk menyiasat penglibatan semua pihak termasuk personaliti besar dalam skandal projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ). Tan Sri Chan Kong Choy dan Datin Paduka OC Phang adalah dua nama yang diminta agar disiasat.

Ini adalah bukti bahawa SPRM dan Kerajaan serta semua yang terlibat benar-benar mahu membersihkan negara ini daripada gejala rasuah. kita sendiri pun tak suka rasuah (melainkan orang yang kaya dengan duit rasuah la.)

tapi amat malang bagi aku bila ada jugak yang mempertikaikan tindakan ini kerana dikatakan ‘ikan kecik’ je yang di siasat dan dikenakan tindakan sedangkan ‘ikan jerung’ terlepas. cuba jadi pegawai SPRM tengok… ingat senang ke… ni pun kira ok la. permulaan sesuatu perjalanan mesti la dari langkah pertama. takkan nak terus berlari, nanti cepan penat dan tak sampai destinasi beb.

Kepada SPRM, teruskan kerja baik anda!!!

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s