perhimpunan haram jadah!

* Selepas lama tak menulis aku terpanggil untuk menulis lagi.
* Perhimpunan Bersih ini apa tujuannya?
* siapa penganjurnya?
* Untuk apa?
Kalau nak jawapan senang xyah buat research baca je dalam paper. Perhimpunan ini digagaskan oleh Bersih yg diketuai oleh Datuk Ambiga, bekas presiden BAR Council. Menghimpunkan lebih 60 NGO. Kononnya untuk mendesak SPR menjalankan pilihanraya lebih adil.

Apakah pilihanraya di Malaysia x adil? Kalau x adil camana pembangkang bleh menang 5 DUN pada 2008. Kelantan dah lebih 20 tahun diperintah pembangkang? Semua tuduhan pembangkang adalah rekaan semata-mata. Kalau depa menang, bersorak. Kalau kalah tuduh kerajaan macam2. Adil ke mcm tu?

Sebenarnya perhimpunan ni adalah agenda pembangkang untuk:
1. Menunjukkan kekuatan mereka dengan membawa x sampai 1% pengundi dijalanan tapi nampak ramai dan kononnya dpt sokongan yang kuat.
2. Cuba mengalihkan isu Anwar yang kes liwatnya sampai ke penghakiman x lama lagi. (air mani dalam lubang dubur, konspirasi lagi?)
3. Cubaan membawa momentum pembangkang untuk PRU ke 13 selepas kehilangan momentum dalam beberapa pr kecil kebelakangan ini. (ini berjaya dilakukan pada pr 2008)
4. Rampasan kuasa Kerajaan melalui demo d jalanan. Diorang ni dpt ilham dr beberapa.negara khasnya kejatuhan Hosni Mubarak.

Sekarang ni selepas jumpa.Agong, mereka spin isu ini dalam semua keadaan. xpe. Mereka sedang memperbodohkan rakyat. Bodohkah rakyat? Ironinya, yang berjaya diperbodohkan diorang ni adalah org bandar yg pandai dan Melayu yang nak masuk syurga cepat melalui parti politik!

Allah maha adil. Nanti kita akan lihat hasilnya. siapa yg menang dlm PR ke -13!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s