Perhimpunan haram jadah menyusahkan orang

Apakah implikasi perhimpunan ini pada negara? Pada aku perhimpunan ni memang akan mengubah senario sosial dan politik negara. Untuk beberapa hari ni pun kita dah nampak ramai orang jadi minat berpolitik. Bukan tak bagus, tapi takut nanti rakyat Malaysia khasnya orang Melayu terlalu asyik dengan politik dan melupakan benda lain. Ala macam pakatan haram tu la. Semua nak dipolitikkan. Sampai kelemumur atas kepala dia pun dia nak tuduh Kerajaan BN punya pasal. Suweiii sungguh!

Beberapa hari ni jalan jadi jem di beberapa kawasan. Ramai orang marah polis. Buat apa marah polis yang nak jaga keselamatan? Marahlah mereka yang gila nak berpolitik jalanan hingga boleh mengancam keselamatan. Perhimpunan secara aman? Gila? Kalau ada 20k orang pun, ada sesiapa yg boleh kawal? Dalam keadaan sesak dan panas macam2 boleh jadi!

Persatuan silat dah tunjukkan sikap. Selendang Merah yang terkenal dengan parang terbang masa 13 Mei dah mula bersuara. Apa nak jadi? Malangnya nanti Melayu akan bertembung Melayu. Aku xnak tuduh apa bangsa lain buat. Tapi yang pasti Melayu yang bodoh dok berlawan sama sendiri akan menang sorak kampung tergadai!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s